Pešačka staza Zlatibor - Čajetina

Ukupna dužina: 4,2km
Najvišlja tačka: 1026mnv
Najniža tačka: 827mnv

Staza počinje iz centra Zlatibora sa Kraljevog trga sa oko 950mnv a zatim pored jezera i teniskih i fudbalskih terena. Veći deo staze je asfaltni put a manji deo utabana zemlja i makadam.
Nakon 400m skreće levo u ulicu Ćaldov Put između zgrade Turističke Organizacije Zlatibor (desno) i Crkve Preobraženja Gospodnjeg (levo).
Posle 700m skreće levo u Kiridžijsku ulicu i kreće blago uz brdo, prolazi pored restorana sa desne strane, a zatim posle 1km sa leve strane pored Vrtića Narcis i Osnovne škole Dimitrije Tucović. Na 1,3km sa leve strane nalazi se odmaralište RTS i takozvana Titova Vila.

Na kraju uspona nakon 1,5km izlazi na raskrsnicu u naselju Palisad koja je i najviša tačka 1026mnv, gde se nalaze prodavnice i nekoliko restorana, kafića.

Na raskrsnici skreće blago levo ulicom Umina Voda i počinje spuštanje prema Čajetini.
Na 1,8km prestaje asfaltni put a odmah zatim nailazi na Spomen česmu iz II Svetskog rata, a posle 200m staza se blago približava i dalje nastavlja paralelno sa magistralnim putem.

Na 2,3km se nalazi odmorište sa pogledom prema Očkoj Gori na zapad. Nastavlja dalje paralelno pored magistralnog puta i nakon 200m skreće levo na stari asfaltni put, kojim nakon 3,2km dolazi do podvožnjaka u Naselju Ćeten, prolazi ispod magistralnog puta i nakon 100m skreće levo i spušta se ka centru Čajetine.

Na 3,8km preseca glavnu ulicu Kralja Aleksandra, nastavlja pravo i nailazi sa desne strane na park a zatim i na terene za male sportove.

Odmah zatim sa desne strane je i biblioteka Ljubiša R. Đenić a sa leve strane i Dom Kulture.
Na sledećoj raskrsnici na 4km skreće levo i nastavlja na dole Ulicom Kralja Aleksandra i na 4,2km stiže do spomen česme u centru Čajetine na 827mnv koja je ujedno i najniža tačka.

Linkovi: OPEN STREET MAP | GOOGLE MAP
Više informacija o biciklističkim i pešačkim rutama Zapadne Srbije pronaći ćete na sajtovima Peđe Supurovića pedja.supurovic.net/obelezene-biciklisticke-rute-u-zapadnoj-srbiji/ i www.mapa.iz.rs/